Directory

De autodealer van de toekomst

Verkopers moeten tegenwoordig anders te werk gaan. Dat komt vooral doordat de  potentiële consument zich nu vooral oriënteert via het internet en pas binnenstapt wanneer men de auto wilt kopen. 

Het consumentengedrag verandert

Het consumentengedrag verandert drastisch. Tien jaar geleden werden er pas auto’s gekocht, wanneer men gemiddeld zo’n 5 to 6 dealers bezochten. Nu is dat compleet anders. Nu zoekt men gemiddeld zo’n 10 uur online, voordat ze überhaupt een auto showroom bezoeken. Om als autodealer moet je nu sterk vindbaar zijn op internet, wil je auto’s verkopen. Ook moet de online ervaring zeker goed zijn en moet de verkoper doorgaan waar de klant op internet was gebleven. Uit onderzoek is zelfs gebleken dat 75% van de autokopers al besloten heeft welke auto zij willen kopen voordat ze bij een autodealer zijn binnen gestapt. Wil jij dat dit mogelijk gemaakt wordt? Dan zul je een goede site  moeten hebben, waar consumenten de ervaring beleven waarnaar zij op zoek zijn. Rotoview Studios kan autodealers hierbij helpen

Wat biedt Rotoview Studios?

Om de klantervaring optimaal te maken, biedt Rotoview Studios auto studio’s aan. Deze studio’s  bevatten een draaischijf voor de auto zodat de auto 360 graden in beeld kan worden gebracht en zo kunnen de consumenten  zowel van binnen als buitenkant van de auto goed in beeld krijgen. 

De autodealer van de toekomst

Gezien de vele veranderingen in de branche, zullen autodealers zich meer moeten richten op het online surfgedrag van de klant. Een paar mogelijkheden die helpen bij het online verkopen van auto’s zijn:

De uitdaging is groot

De autodealers die auto’s verkochten door de goede verkopers in de showroom. Hebben een grote uitdaging om tegenwoordig de klanten online voor zich te winnen, maar hopelijk kun je iets met deze tips om weer snel vele autos via de website te verkopen. 

 

Mobiele versie afsluiten